Bij innovatie is het onvermijdelijk dat bepaalde technieken achterhaald zijn en worden vervangen door betere en stabielere oplossingen.
Als netwerkbeheerder van ons telefonienetwerk heeft KPN besloten, mede dankzij het afnemen het aantal gebruikers van ISDN en PSTN, om deze diensten uit te faseren en te moderniseren naar een infrastructuur op basis van IP. In een aantal gebieden heeft KPN middels een pilot gekozen om het kopernetwerk uit te zetten en zijn klanten proactief over te zetten op het glasvezelnetwerk.
KPN blijft enkelvoudig PSTN de komende jaren nog wel ondersteunen, met uitzondering van de gebieden waar de pilot plaatsvindt.
Maar wat betekent dat voor uw Intercom en Deurtelefonie?
In veel gevallen heeft dit geen invloed op de situatie van uw klant. Door gebruik te maken van de telefoonlijn (via het modem) van uw klant kunnen onze systemen (meestal) blijven functioneren.
Stapt de klant over op een VoIP omgeving (SIP) dan is er vaak een upgrade nodig. Hiervoor hebben wij de vervangende exemplaren van de interfaces in het assortiment zodat u alle huidige bekabelingen naar de deurtelefoons kunt behouden.
Ook ontvangen wij geluiden uit het veld dat men (al dan niet via de telefonie leverancier) middels het plaatsen van ATA’s (SIP/VoIP converters) onze systemen aan de praat proberen te krijgen. Dit klinkt als een goedkope oplossing, maar dit werkt echter niet altijd. Ons advies is om de ATA’s in te stellen op de Nederlandse of Europese kies- en bezettonen en lijnstandaarden. Mocht dit niet werken, dan adviseren wij de upgrade naar onze SIP varianten.
Mocht u vragen hebben over onze oplossingen, neem dan gerust contact met ons op!
sales@portadial.nl • 0486 47 88 99